Tanken bakom DILLING



Tanken bakom DILLING



”Vi kan alltid göra det bättre om vi lägger manken till. Det är i detaljerna som vi är starkast och särskiljer oss.”

 
Jag har tagit över verksamheten efter min far, precis som vi har gjort i min familj det senaste århundradet. Även om det inte är samma verksamhet i dag som år 1916. Varje generation har satt sin egen prägel.

Jag kom in som fjärde generation i verksamheten vid en tidpunkt då det var dålig överensstämmelse mellan vår önskan om kompromisslös kvalitet och miljöhänsyn, och en marknad/kundgrupp som bara var intresserad av låga priser. Min far arbetade mycket med renhet och ekologi, men det var inte något som återförsäljarna lade någon vikt vid – i varje fall inte när de skulle betala det merpris som kvalitet och miljöhänsyn medför. Vi var hållbara i vårt sätt att producera underkläder innan vi lärde känna ordet ”hållbarhet”.

Efter att tidigare ha bott i Tyskland följde jag utvecklingen där nära, och jag märkte en växande efterfrågan på ekologiska produkter och en ärligare filosofi. Jag gick därför in i verksamheten med en fråga: Hur säljer man utan att behöva kompromissa?

Det var så varumärket DILLING uppstod. Med DILLING kan vi bygga vidare på min fars vision om att göra saker rätt och riktigt. Vi har skippat mellanhänderna som innebär prispålägg och säljer i stället endast online. På så sätt kan vi sälja hållbara kvalitetsprodukter direkt till kund till ett bra pris. Det har varit min dröm med DILLING från första början och jag är tacksam för våra kunder som har tagit emot konceptet så väl. Det motiverar mig och mina kolleger att fortsätta lägga manken till.

Morten Dilling Bertelsen
Direktör för DILLING