Henriette

Kundservicemedarbetare

Min uppgift är att följa kunderna ända fram till dörren – och gärna lite längre

Den här intervjun borde kanske ha gjorts via telefon. För när man ringer till kundservice och ber om hjälp med allt från returer till onlinebeställning möts man av Henriettes stämma. Men man behöver inte be så mycket, hon hjälper ju till direkt.

“Både mina föräldrar, som var egenföretagare, och min första mentor på en frisörsalong lärde mig att kunden alltid har rätt och alltid ska hjälpas hela vägen fram till dörren. Och kanske även en bit nedför gatan, om det behövs. Så att hjälpa till är djupt rotat hos mig, även om några kunder ibland inleder med en utskällning. Då ber jag dem lugnt och stilla att prata ordentligt, så hittar vi alltid en lösning,“ berättar Henriette.

Henriette är ursprungligen utbildad frisör och arbetade därefter som presskoordinator för ett mässcenter. Fritiden har hon lagt och lägger fortfarande på att föda upp schäferhundar. Och det är hon rätt bra på, ja i det närmaste världsberömd för den uppfödning hon driver tillsammans med sin man och två andra familjer.

Däremot var kanske Henriette inte så bra på att ta hand om sig själv när hon gick till jobbet. Hon blev utbränd av stressen och stod utan arbete.

“Jag har alltid varit känslig och haft ett behov av trygghet. En dag så jag en platsannons från DILLING – ett familjeägt företag– som sökte en medarbetare till kundservice. Jag tyckte att de hade bra värderingar och tänkte att det skulle vara en bra plats för mig. Sedan gjorde jag efterforskningar. Jag läste nära nog allt som någonsin har skrivits om DILLING under 100 år, och sedan skickade jag in min ansökan. Jag bifogade också bland annat en bild av mig och mina hundar. För det är den jag är,“ berättar Henriette.

Att hjälpa till är djupt rotat hos mig, även om några kunder ibland inleder med en utskällning. Då ber jag dem lugnt och stilla att prata ordentligt, så hittar vi alltid en lösning

Henriette

Kundservicemedarbetare

Sedan 2015 har Henriette svarat i kundtelefonen hos DILLING när någon behöver hjälp. Känslorna har hon fortfarande lite utanpå. Och det händer att hon gråter. Men då är det för att en kund har ringt in och pratat länge, länge, och ofta inte om en leverans utan för att personen är ensam.

“Ett sådant samtal kan ta 30–40 minuter, och då blir jag så klart berörd. Men det ska det finnas plats för. Om de är lite glada igen när vi avslutar är jag jätteglad.“

10 % rabatt på din första beställning

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev. Samtidigt får du nyheter och inspiration direkt i din inkorg.

Acceptera marknadsföringscookies för att prenumerera på vårt nyhetsbrev

Ändra dina preferenser

DILLING är ett danskt familjeföretag med en lång tradition av att tillverka ekologiska ullprodukter som håller dig varm. I dag tillverkar vi kläder för hela familjen i ekologisk merinoull och bomull med den fjärde generationen, Morten Dilling, vid rodret. Våra ekologiska underkläder och underställ säljs till förmånliga priser eftersom du köper direkt från tillverkaren.

I vår webbutik hittar du mjuka, ventilerande och allergivänliga kläder i naturmaterial som tillverkas utan skadliga kemikalier och under goda arbetsförhållanden inom Europas gränser.

De flesta av våra produkter är certifierade med Svanen och skonsamt färgade på DILLINGs eget färgeri i Danmark.

Du hittar DILLINGs produkter i följande länder: dk.dilling.comdilling.de, uk.dilling.comdilling.nldilling.fidilling.frno.dilling.com.